Dagens hiss och diss


Bandet Cage the Elephant! Det är ett indieband som Henrik-kompis tipsade mig om, good shit!

När jag läste min historietidning igår såg jag ett argt inlägg från en före detta läsare, så här går den (för er som vill läsa):
"Nu slutar jag att prenumerera. Jag har fått nog. När en tidning som vill verka seriös publicerar en artikel som 'Berlins invånare kämpar för livet' (8/2010) blir man som läsare ett enda stort frågetecken. Vad är det ni vill säga med en sådan artikel - även om det är ett ögonvittne som berättar sin personliga historia? Vill ni generalisera och hävda att tusentals tyska kvinnor blev våldtagna av 'äckliga' ryssar som kom till Berlin? Det är naivt att tro att inga kvinnor våldtogs under slaget om Berlin - eller under vilket stort slag som helst - men hur många ryska soldater offrade inte sina liv för att rädda just civilbefolkningen? Er avsikt är att smutskasta det ryska folkets hjältedåd" - Angelika Ekberg

Vad är det för fel på käre Angelika? Det visar klart och tydligt att de är en seriös tidning genom att opartiskt skildra vad som hände i ett krig, många tidningar struntar i det för att framhäva att de allierade var bra och tyskarna var dåliga, men det här hände ju och då ska man berätta om det, de "goda" är inte alltid goda. Sen skrev de inte att det var "äckliga" ryssar som gjorde det, de skrev bara att ryska soldater våldtog tusentals tyska kvinnor, det är FAKTA... Jag tycker att det känns som att hon vill visa att det blir mer accepterat för soldater som utför hjältedåd att att utföra såna här saker... Väldigt lång diss men jag ville det :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0