*ding!* tanke på ingående!

Imorse regnade det... mycket... och jag som varje morgon fixar till mig jättefint (eller... någorlunda...) blev utsatt för en lite svår och jobbig grej (en Lars Winnerbäck-låttitel btw), mitt hårvax och min hårspray blandade ihop sig med regnvattnet och blev till en liten trevlig drink som jag kallar "eau de pain", det rann ner i mina ögon och sved hela dan... not nice!
Då kom jag att tänka på en sak... gud vad mycket olika kemikalier och skit vi har på oss för att verka fräscha eller "naturliga", vi har deodorant under armarna, parfym/rakvatten på halsen, vissa har smink i ansiktet, vi har diverse sprayer, vaxer och geléer i håret... på alla de här vaxburkarna och dylikt står det "för en naturlig look", jomen tjena hur "naturligt" blir det att ha artificiell skönhet på burk i håret? Jag brukar ju ha sånt regelbundet men jag undrar när det blev så här att vi var tvungna att ha en massa skit på våra kroppar för att vara fräscha?

Kommentarer
Postat av: Malin

det blev så när vi flyttade ut ur grottorna, för då kunde vi se varandra ;D

2010-11-16 @ 20:22:13
URL: http://malinidvh.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0