Autoimmun!

När man får en autoimmun sjukdom (nån sjukdom där kroppens egna immunförsvar skjuter sig själv i foten och attackerar kroppens egna vävnad) så måste det sätta en rejäl törn i självförtroendet, "min egna kropp vänder sig emot mig". Om man typ får cancer eller nån annan svår sjukdom kan man se det som "nu har nåt kommit in i min kropp som är min fiende". Jag har aldrig haft en autoimmun sjukdom (peppar peppar...) eller en svår sjukdom (... ta i trä) men jag tror att jag skulle se det så om jag fick en.
Just det ja, en liten appendix, har ni tänkte på att i House när det ska ställa diagnos säger de (inte House för han är bäst) autoimmun sjukdom? Det gör de i så gott som varje program, lite kul tycker jag :P

Kommentarer
Postat av: Malin

alla House-avsnitten går ju ut på samma sak :p

2010-11-11 @ 22:00:42
URL: http://malinidvh.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0