Naturhistoriska och BOB igår då

Klassen var på naturhistoriska museet igår för att titta på utställningarna om miljön och klimatet och den fantastiska människokroppen, var intressant men jag har varit på de utställningarna några gånger förut men ändå... Jag, Ronja och Linus kollade lite i presentshoppen, där hittade vi en asdyr gosedjurgrej, Ronja klämde i skrevet på den och konstaterade "han har kulor" och det var stoppningen hon syftade på och inte nåt annat ;) Vi hade askul med det xD Kommer upp lite bilder här dårårå:
Vi hittade en spindel i presentshoppen, jag tyckte att det skulle vara en bra idé att sy fast den på kepsen, vad tycker ni? :P
Den här skylten var verkligen belamrad med entréklisterlappar, var riktigt ballt!
Nu kommer jag till avslutningen på dan och det var BOB, vi hade askul! :D Först gick vi på en vandring i Nalleboda (Björnlunda för er som inte bor i området) och fick reda på lite historia, väldigt intressant! Sen efter det byggde jag, Ludde och Adam Minas Pillownia xD Den största staden i Bedland ;) Sen vid andakten såg vi på ett videoklipp med Jonas Gardell, han pratade om ketchup (börjar minut 17) :P Då började vi diskutera om när man mådde dåligt och att här i Sverige är vi jättedåliga att visa att vi inte mår helt OK och hur man kan reagera när folk inte gör det, väldigt givande var det, jag lärde mig jättemycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0