Man är ju stolt :)

Idag har jag hjälpt min farfar att få igång sig på internet så nu har han ett hotmail-konto och surfar runt där, på blocket och hemnet med Mozilla Firefox :P Jag fick också reda på att han har arbetat i Algeriet i slutet av 70-talet och början av 80-talet, det var så himla tufft! Han var med i tidningar och allt, så jag lägger upp lite foton här, blev så himla stolt när jag såg bilderna :D
Den vackra damen till vänster är min farmor och den stiliga karlen till höger är farfar :)
De hade det ganska bra nere i Algeriet, med utsikt mot Atlasbergen och en pool :P
Här visar farfar en alger nåt :P Farfar hade noll kunskaper i engelska eller franska så det blev handkommunikation och att han lärde dem svenska ;)
Här håller de på och bygger :) Den där minen farfar har är en riktig farfar klassiker :P
Jag kanske ska berätta vad farfar gjorde där... det var en jordbävning där som totalförstörde en damm där, han och en stor grupp svenskar som hade kunskaper om sånt blev anställda av ett företag som hette BP (nej, inte bensinproducenten). Deras uppgift var att hjälpa algerierna att bygga upp dammen :)

Kommentarer
Postat av: Malin

min farmor kallas för post-Aina för hon jobbade som Postmästare i Björnlunda när hon var yngre, när min pappa var liten. Hon finns med på Björnlundas hemsida :)

sånt är superhäftigt!

2010-07-24 @ 18:04:49
URL: http://malinidvh.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0