Ett delikat uppdrag

Eftersom Oskar befinner sig på annan ort, det finns ett ställe som heter Stigtomta, och ligger, säger dom som varit där, utanför Nyköping, har han bett mig att gästblogga. (lång mening det där! =) )
Jag har ju varti här tidigare med samma ärende. Tror till och med jag för först av alla gästbloggare! Jo, han vet vad han gör den killen! =)
Jag har dock insett att han är så mycket bättre på det här än jag är, därför nöjer jag mig med att fylla utrymme. Jag kan inte vara lika bra som han är. Jag vet det och inser till fullo min begränsning. Hoppas dock inte er tid här blir allt för trist och jag tänker skicka en liten önskan om att "googla" på Hillstreetband. Ett trevlig coverband. By the way, gör jag en låt med killen på gura...ja alltså inte gör en låt typ sjunger utan gör en låt...alltså skriver en låt...
Oskar har alltid varit en kille som gått sin egen väg, tagit sina egna beslut och fullföljt det han har bestämt sig för. Som när han kom hem och sa att: -mamma, jag ska konfirmera mig! Ähhhhhhhh, ska du göra det nu, men du är ju 16 år, det brukar man ju göra när man är typ 13-14 år?, säger jag, konservativa mamman... =S Nu är jag så glad att han valde att göra det när han ville, inte när man måste eller alla andra gjorde det eller för att få presenter. (Damm, han blev förvånad att han fick så fina presenter!) =). Dessutom var han "tvungen" att döpa sig, eftersom som det inte var något som gjordes av hans förädrar när han var pytteliten. En fin och annorlunda dopgudtjänst, som jag är så stolt och glad att han valde och som vi var en del av! Här är det på sin plats med en kram till goa faddrar: Malin och Micke! En baaaaaaaaaaamsekram till er!
Oskar, du och jag satsar på Pridetåget i år! Som vi pratat om det i flera år! Kärleken är ju faktiskt lika stark och sann, oavsett vem man älskar! Dessutom lika värd för alla! Tänk på det ni, inskränkta, fördomsfulla elakingar där ute!

Älskar dig, ungen min!


Kommentarer
Postat av: Malin

åh vad glada vi blir! tack! :D

kram!

2010-07-28 @ 08:31:43
URL: http://malinidvh.soclog.se
Postat av: MrOskar

Vilket bra inlägg! Det var ju inte alls dåligt :)

2010-07-28 @ 17:09:06
URL: http://mroskarofsweden.blogg.se/
Postat av: Ronja

hehe bra inlägg, men inte för att göra dig besviken men prideparaden blir nog inställd, för oskar har lovat att följa med till grönan, det ska du fortfarande va?

2010-07-28 @ 17:40:36
URL: http://aldrigstarknog.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0