Lite tankar...

Igår såg jag på rapport (eller var det aktuellt? Kommer inte ihåg) och då tog de ju såklart upp det här med självmordsbombaren i Stockholm och då intervjuade de nån medlem i Svenska Islams förbund eller vad det var, typ Svenska Kyrkan fast islam, aa ni kanske fattar :P Men iallafall:
Han sa att inom islam är det förbjudet att ta självmord, döda oskyldiga, kvinnor och barn. Gud vad jag skrattade åt det, inte för att han uttalade sig om det utan att de här extremisterna gömmer sig bakom islam och säger "vi är muslimer och vi gör det här med guds ord i våra hjärtan"... typ. De kunde väl ha valt en religion där det är tillåtet att ta självmord och döda oskyldiga, kvinnor och barn som de gömmer sig bakom... blir så jäkla trött...
Sen blir jag lite lack för att nyheterna rubricerar det här som ett självmordsdåd... vad i hela? Det var ett terroristattentat! Visst att det var självmord men det var inte hans uppsåt skulle jag tro... jag tror naivt att hans uppsåt var terror och döda människor (nu dog ju inga men om han skulle ha varit "duktig" skulle minst 30 personer dött) så det kändes som lite fel ordval. Sen apropå ordval, de rubricerar självmordsbombarna som "muslimska självmordsbombare", de är inga riktiga muslimer, de är bara svin som gömmer sig bakom en religion för att det ska vara "rättfärdigt" så sluta säg "muslimska självmordsbombare", ni sprider bara osanna fördomar om muslimer! Säg var personen kom ifrån eller nåt eller skulle det spridas kaos med en "svensk självmordsbombare"? Har inte många muslimer blivit snedkollade på innan i Sverige, fatta nu när det har hänt ett terrordåd i Sverige för första gången och nyheterna drar på med "muslimsk självmordsbombare i Stockholm"...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0