Dagens ordspråk/citat

"Ja, jag gråter fastän jag är en man. Men har icke en man ögon? Har icke en man händer, lemmar, sinnen, tycken och passioner? Lever han icke av samma föda, såras han icke av samma vapen, värmes han icke och kyles han icke av samma vinter och sommar som en kvinna? Om ni sticker oss, blöda vi icke? Om ni kittlar oss, kikna vi icke? Om ni förgiftar oss, dör vi icke? Varför skulle icke en man få klaga, en soldat få gråta? Därför att det är omanligt! Varför är det omanligt?

Kommentar: blev lite lång men jag tycker att den förklarar så jäkla bra hur det ofta ligger till :) Jag läste det i en svenskabok som citerade det från August Strindberg, jäkligt najs!

Kommentarer
Postat av: Malin

vilken fin!

2010-12-15 @ 17:42:10
URL: http://malinidvh.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0