Vasa?

Idag på omvårdnaden kom det tre kvinnor som pratade om hörselnedsättningar och det var riktigt intressant, jag fick lära mig ganska mycket faktiskt :) Den viktigaste saken jag lärde mig var en sak om det kommer jag att berätta om nu:
Ibland hör jag inte vad folk säger, oftast när jag pratar i telefon så tycker jag det är riktigt jobbigt att inte höra vad folk säger, jag trodde att det berodde på att jag är så tankspridd så att jag inte fokuserar på det som sägs men en av kvinnorna som kom sa att jag kanske kan ha en hörselnedsättning. På de här hörseltesten får man ju lyssna efter pip och sånt och det har jag inga som helst problem med så jag har gått igenom skoltiden i tanken att jag har bara varit för tankspridd för att höra bra, så jag ska prata med vårdcentralen och begära en remiss till öron-näsa-hals så att dem ska få göra ett talhörseltest. Oftast har jag inte haft några problem med att inte höra vad folk säger men ibland kan det bli jobbigt att fråga hela tiden "vad sa du?" och att höra att folk säger nåt men inte vad de säger. Det är även så när jag ska försöka lyssna på låttexter, ibland kan jag inte höra alls vad de sjunger.

Kommentarer
Postat av: mamsen

Det är en toppenidé! Du är ibland lite tankspridd, men inte så mycket! ;)

2010-11-17 @ 18:50:07
Postat av: Malin

Vad bra att du gör det Oskar :)

2010-11-17 @ 20:41:35
URL: http://malinidvh.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0