Vad har hänt idag?

Omg omg, inte mycket! xD Eller nu mot slutet har det hänt lite stuff, jag (med hjälp av käre mor <3) har jag förberett mig inför lajvhelgen som börjar imorgon :D Bilden är skidålig jag vet för kombinationen av mörka toner, lite mindre bra kamera och en darrig hand [;)] så blir resultatet inte det bästa men förhoppningsvis ser ni vad det är åtminstone :P
Jag tog en liten "gambling" i Södertälje idag, för jag tänkte försöka hitta nåt grått tyg var som helst (jag skulle köpa det, sno det, slita det ur händerna på gamla tanter med kattungar) men jag kände "nej, jag vill vara på den säkra sidan" så jag köpte cirka två meter brunt lakanstyg av en jäkligt trevligt expedit :) Och resultatet blev ganska bra eller hur? :) Jag kan ju avslöja min karaktär bara för att:
Namn: Giusippe Batreau
Ras: människa
Ålder: 19
Kort historia: Giusippe blev satt på trappan till en halvadlig alvfamilj när han var mycket liten och inte hade något namn. Familjen upptog honom som medlem och lät honom växa upp till en alv i sinne och tanke även fast han var människa i kropp. När Giusippe var 15 dog hans far av "den svarta lungan", familjen Batreau föll isär och spreds vind för våg. Giusippe hamnade på gatan men man vet inte var resten av familjen tog vägen. Giusippe känner sig kluven i sin roll i samhället, ska han leva som människa eller alv, ska han följa sitt kött och blod eller sina tankar och idéer? Man kan tro att Giusippe försöker få tag sin alvfamilj eller leta reda på sin ursprungliga människofamilj men han hankar sig bara igenom livet som den fallna aristokrat han är.

Jag vet att jag kan verka nördig men det är så jäkla kul det här :D
Namn: Giusippe Batreau
Ras: människa
Ålder: 19
Kort historia: Giusippe blev satt på trappan till en halvadlig alvfamilj när han var mycket liten och inte hade något namn. Familjen upptog honom som medlem och lät honom växa upp till en alv i sinne och tanke även fast han var människa i kropp. När Giusippe var 15 dog hans far av "den svarta lungan", familjen Batreau föll isär. Giusippe hamnade på gatan men man vet inte vad resten av hans familj tog vägen. Giusippe känner sig kluven i sin roll i samhället, ska han vara människa eller alv, ska han följa sitt kött och blod eller sina tankar och idéer? Man kan tro att Giusippe försöker få tag på sin alvfamilj eller människofamilj men han hankar sig igenom livet som den fallna aristokraten han är.

Kommentarer
Postat av: Malin

cooolt :D det blev jättebra!

2010-12-17 @ 12:08:06
URL: http://malinidvh.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0