Minks and some thoughts...

Jag kom på vad jag och mamma (bland annat) diskuterade. Det var minkar och så kallade "djurvänner". Ni vet de här militanta, barksandals- och batikklädda veganer som släpper ut minkar från minkfarmar lite överallt i Sverige, de är inga djurvänner, ingenstans alls, de där minkarna har ALDRIG varit ute i naturen, de kommer aldrig att överleva. Sen är det ju också att de blir överkörda, mamma pratade om några som hade släppt ut 18 000 minkar typ, det är ganska många, ägaren hade skrapat upp 10 000 från motorvägen och andra vägar i närheten av farmen.
På nyheterna när de intervjuar dessa "djurvänner" tar de upp olika saker som "hur kom ni in på farmen" och "hur många var ni", de frågar aldrig "hur hade ni tänkt att de skulle överleva ute i naturen", då skulle de bli ställda :P Sen är det ju också, tänk om minkarna skulle ha överlevt alla bilar och kunna överleva i naturen, då har man ett ökat minkbestånd på 18 000 allätande korvar, det fuckar upp faunan skulle jag tänka mig.
Mm, man kommer in på såna här intressanta diskussioner och jag kom att tänka på en sak. Nu när jag har varit mer social med mamma och Anders (har varit lite osocial på sista tiden) och det går ut över mitt bloggande, jag känner att det är roligare att skriva såna här långa inlägg för jag får så mycket feedback när jag diskuterar med dem och så.

Kommentarer
Postat av: Malin

keep up the good work :) man kan inte alltid vara på topp!

2010-10-21 @ 19:51:50
URL: http://malinidvh.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0