Jobb och blir så trött -.-'

Jag har jobbat, idag också ;) Det funkade väldigt bra faktiskt idag, vi spelade kubb och badade och repade inför imorgon, det här kommer att gå bra :)
Nu från en hiss till lite dissar. Första dissen:
För många bilar har alldeles för lite respekt för moppedister (jag vet att många moppedister är dåliga på att visa respekt själv, men varför sjunka lika lågt som dem?). Bilförarna kör om så att man måste väja för dem, de kör så äckligt nära en! En gång när jag åkte moppe hade jag en cyklist framför mig körde en bil om mig, verkligen slickar sidan på mig men sen när han eller hon ska köra om cyklisten kör personen ut mot det andra körfältet! :@ Så cyklister får mer respekt av bilförare nu...? En annan händelse är lika illa, en bil kör om mig jättenära och tutar på mig, HAN tutar på MIG... Sen är det ju olika saker som händer, bilar som kör om när vi får möte, kör om i nerförsbacke och/eller kurva och är allmänt FU... Ja, jag är riktigt gnällig nu xD
Och nu till den andra dissen:
När jag kör moppe kör jag i mitten av vägbanan, här:
Ibland ser jag moppar som kör precis i vägkanten, ni får göra det om ni vill men ni har lika mycket rätt som alla andra fordon att köra i mitten av vägbanan, om bilister tutar och är korkade betyder det inte att ni gör fel, det betyder att de tror att de äger vägarna. Våga visa att ni finns, men visa samtidigt respekt för alla trafikanter i trafiken :) Och kom ihåg, vägkanten är till för cyklister och fotgängare ;)
Jag gillade att hissa och dissa, det kanske ska bli nåt som jag gör dagligen? :)

"Bästa sättet att få ett arbete att verka svårt är att skjuta upp det"


Kommentarer
Postat av: simone

skitjobbigt, oftast är det mopedister utan eukort som kör där, som då alltså egentligen inte får köra där, irriterande ^^ men rätt bra att mopedisterna lägger sig i sidan, så man lätt kan köra om om det är så :)

2010-07-09 @ 10:38:51
URL: http://fattybom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0