Dagens hiss och diss

Jag vet det blev lite sen hiss-diss, men jag glömde under dagen :P

Hiss
Bokserien "Imorgon när kriget kom" är en bok i sju delar (!) som handlar om några australiska ungdomar som är med om en invasion av ett annat land, de bestämmer sig för att slåss tillbaka som en gerillagrupp mot invasionstrupperna. Det är en riktigt bra serie tycker jag, jag är inne på andra boken nu (När natten är som mörkast). Just det ja, författaren heter John Marsden :P
Diss
"Cops"-poliserna... de är helt höga på adrenalin när de vet att de kommer på tv så de missbrukar sin makt och är lite väl övervåldsamma... jag såg ett avsnitt där de tog ner en snubbe SEN sprutade hans ögon med pepparspray, är inte det lite onödigt ändå när man ändå har personen nere på marken?

Kommentarer
Postat av: Malin

den är väldigt bra den serien! :)

2010-07-27 @ 11:51:29
URL: http://malinidvh.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0