Negativitet...

Nu imorse var det ungefär 0,5 grader ute, då tänkte jag inte "det är 0,5 grader ute" jag tänkte "det är nästan minusgrader ute". Många personer (inklusive jag ibland) ser ofta det negativa iställer för det positiva i saker. Visst, om man har ett jobbigt problem är det svårt att se att nåt bra kan komma ur det (har varit med om det själv) eller att det faktiskt finns en positiv sida, jag försöker se det positiva i åtminstone vanliga saker som har med skolan eller nåt sånt att göra. "Det finns folk som har det sämre" är en bra (?) klyscha men man ska inte jämföra sig med andra, man kan ha det som en baktanke att det faktiskt finns folk i världen som HAR det värre än vad vi har det får bara inte ta över hela ens tankar...

Som avslutning på det här inlägget vill jag tipsa om en jättebra film "livet är underbart", den handlar om en pappa som hamnar i ett koncentrationsläger med sin son, men pappa ser vekligen allt positivt, han är lite av en ledstjärna för mig :)

Kommentarer
Postat av: Malin

jag säger som jag gjorde i söndags; den är jobbig :p

2010-04-22 @ 16:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0